Stājoties spēkā īpašajam krīzes regulējumam, VID ir uzsācis pieņemt pašnodarbināto cilvēku iesniegumus dīkstāves pabalstu saņemšanai.
Iesniegums jāgatavo un jāiesniedz VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS), tāpēc VID ir sagatavojis īsu pamācību, kas palīdz pareizi aizpildīt nepieciešamo informāciju:
Kā elektroniski iesniegt dokumentu “Iesniegums dīkstāves pabalstam” pašnodarbinātām personām
Dīkstāves pabalstu izmaksas kārtību pašnodarbinātajiem paredz Ministru kabineta noteikumi Nr. 179 „Noteikumi par dīkstāves pabalstu pašnodarbinātām personām, kuras skārusi Covid-19 izplatība".
Saskaņā ar MK noteikumiem dīkstāves pabalstam var pieteikties tādas fiziskas personas, kas reģistrējušās VID kā saimnieciskās darbības veicēji un ir veikušas VSAOI kā pašnodarbinātās personas vai autoratlīdzības saņēmēji. Dīkstāves pabalstam var pieteikties arī pašnodarbinātie mikrouzņēmumu nodokļa maksātāji. Abos gadījumos ir būtiski, ka pēc 2020. gada 14. marta šīs personas dīkstāves periodā nav guvušas ienākumus no saimnieciskās darbības.
Dīkstāves pabalsta apmērs pašnodarbinātajiem:
Dīkstāves pabalsta apmēru aprēķina VID pēc pašnodarbinātās personas VID deklarētajiem datiem.
VID dīkstāves pabalstu piešķir un izmaksā atbilstoši iesniegumā norādītajam dīkstāves periodam uz iesniegumā norādīto pašnodarbinātās personas kontu piecu darbdienu laikā pēc iesnieguma saņemšanas.
Dīkstāves pabalsts pašnodarbinātām personām var tikt piešķirts par laika posmu no 2020. gada 14. marta līdz 14. maijam, bet ne ilgāk kā ir spēkā MK lēmums par ārkārtējo situāciju.
Dīkstāves pabalsts netiek aplikts ar iedzīvotāju ienākuma nodokli un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām.
Vairāk informācijas par dīkstāves pabalsta piešķiršanu - šeit.
Avots: vid.gov.lv